דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם לדיקור סיני ומוקסה יש את היכולת לשפר את הפוריות שלך? 

מאת    [ 06/04/2016 ]

מילים במאמר: 840   [ נצפה 2202 פעמים ]

הכיום ישנן אופציות מגוונות לשיטות רפואיות טבעיות הבאות לשפר את הפוריות. הדיקור הסיני והמוקסה הן 2 טכניקות מהרפואה הסינית שלהן מקום של כבוד ביניהן. הדיקור מתאפיין בכך שיש לו את היכולת לסייע לבריאות הכללית והכוללת (הוליסטית) של המטופל. הדיקור הסיני עושה זאת באמצעות טיפול ונגיעה באספקטים שונים של המטופל. ריפוי שכזה לא לוקח בחשבון רק את הגוף, אלא, יחד איתו גם את הנשמה והנפש. טיפול שכזה הינו מומלץ ביותר לכולם במטרה לשמור על הבריאות התקינה באמצעות שמירה על איזון אנרגתי, וכך, למנוע מחלות.במידה ולא ניסיתם מעולם טיפול בדיקור סיני, אין ספק שלעיתים זה עלול להשמע מעט מפחיד, אך אני מקווה שברור לכם שלא ברמת זה כך. במהלך הטיפול בדיקור סיני, מחטים דקיקות מוחדרות אל תוך שכבת העור, וזאת, במטרה לעודד את הגוף לעשות את מה שהוא כבר יודע לעשות, לרפא את עצמו.  

מהלך המפגש הראשון ברפואה סינית הוא: בתחילת המפגש יבוצע תשאול מעמיק בו ישאל המטפל שאלות רבות ומגוונות את המטופל. בשאלון זה (תשאול) סוקר המטפל את כל ההיבטים במערכות הגוף של המטופל, ואת אופן התפקוד שלהם. בהמשך מגיע השלב הטיפולי ובו בוחר המטפל ברפואה סינית במספר נקודות דיקור אשר מתאימות לאסטרטגייה הטיפולית שבחר, וזאת כמובן, בהתאם לאבחנה שבוצעה. מחטי הדקור הסיני מוחדרות על ידי טפיחה קלה שמיד אחריה, המטפל יעשה מניפולציה מין סוג שלל על המחט, גם כאן, לפי אותה אסטרטגייה טיפולית שבחר קודם. המחטים של הדיקור הסיני שונות לחלוטין מהמחטים שאנו זוכרים מזריקות או בדיקות דם. מדובר במחטים דקיקות מאוד, כעובי השערה, שבזמן החדרתן לגוף, לא מורגש כלל כל כאב. מרבית נקודות הדיקור אינן דורשות את החדרתן לעומק שכבת העור ודי בהחדרה שיטחית בלבד.   

ישנם מטפלים שיבחרו לשלב טכניקה נוספת הנקראית - מוקסה. מטרת הטיפול במוקסה היא להעצים ולזרז את האפקט הטיפולי, ובכך, גם בטיפולים בבעיות הפוריות.  ישנם כמה אופנים לטיפול במוקסה (Artemisisa vulgaris = לענה חד זרעית).  מוקסה נמצאת בשימוש בעיקר לשם הובלת חום (לחמם) לאזור אותו אנו רוצים לחמם.

צמח הלענה החד זרעית (המוקסה) ידוע בכך שהוא ממריץ את זרימת הדם לאזור האגן בכלל, ובמיוחד אל הרחם. למוקסה קיימת היכולת להאצת יכולת הריפוי של הגוף ותמיכה בטיפול בדיקור הסיני. המוקסה הינה אפקטיבית מאוד במצבים מסויימים הקרויים ברפואה הסינית כחסימה (סטגנציה) של צ?י,דם או למצבים של קור ברחם.   ?

כיצד יתרום הדיקור הסיני (אקופונקטורה) לפוריות תקינה ובריאה?

האקופונקטורה (דיקור סיני) תורמת לזרימת דם סדירה באזור האגן, משחררת את שרירי צוואר הרחם ואת הרחם, מסדירה את המחזור החודשי ואף עשויה לטפל ביעילות במצבים כמו מיומות קטנות, זאת כשהיא משולבת בטיפול בצמחי מרפא סיניים. עוד יודעת האקופונקטורה לטפל בתסמונת השחלות הפוליציסטיות לסייע באיזון הורמונלי בגוף, בייחוד לאיזון רמות פרוגסטרון. 

האקופונקטורה היא כלי נהדר לטיפול במצבים אחרים המלווים את המטופלים עם בעיות הפריון. טיפולי הפריון ילוו לרוב בתופעות לחץ וחרדות, שלהם עוזרת האקופונקטורה מאוד.  

האם אקופונקטורה (דיקור סיני) יכולה לבוא ולשמש ככלי טיפולי משלים לזה של הרפואה המערבית  (הטיפול המקובל)?

ללא צל של ספק. חלק ניכר מהגניקולוגים העוסקים בפוריות, ממליצים כיום למעשה טיפול משלים בדיקור סיני למטופלותיהם בנושא פוריות. המלצה זו מגיעה לאור העובדה כי הדיקור הסיני נמצא מחקרית כיעיל, ואף משפר את אחוזי ההצלחה של טיפול הפוריות ב-40-60%.  

טיפול בדיקור סיני - למי הוא מתאים?

האקופונקטורה (הדיקור הסיני) מתאימה לכל המטופלים. מטופלות שאובחנו כסובלות מזרימת דם מוחלשת לאזור האגן, תסמונת השחלות הפוליציסטיות, חסימת חצוצרות, ובעיות בשלב הלוטאלי של המחזור זכו לעלייה ניכרת בשיעורי ההריון שלהן בעקבות טיפולים בדיקור סיני. בכ-20% מהמקרים של חוסר הפוריות מדובר במיקרים שבהם לא נמצאה סיבה ממשית רפואית לחוסר הפוריות. מקרים אלה הם ?קלאסיים? לטיפול באמצעות הרפואה הסינית, שכן, היא תמצא מצבים של חוסר איזון בגוף, מה לשיטתה עלול להיות המקור לחוסר פוריות.  

האם הטיפול בדיקור הסיני מתאים גם לגברים עם בעיות פוריות? ובנוסף,האם הוא יכול לסייע במצב של ספירת זרע נמוכה?

בהחלט. במקרים אלה, המטפל ישלב ברוב המקרים טכניקת טיפול נוספת לדיקור הסיני והיא, צמחי מרפא סיניים. טיפול משולב של דיקור וצמחים סיניים, עשוי לעזור במצבים פאתולוגיים של הזרע כמו: ספירה נמוכה, בעיות במבנה או בתנועתיות של שלו. בריאותו של הזרע משוייכת למצב הבריאותי הכללי של המטופל. על פי התאוריה של הרפואה הסינית, בריאות הזרע קשורה להרגלי תזונה ואורח חיים, ולכן, המלצות לשינוי יהוו חלק בלתי נפרד מהטיפול.   

מטופלות עם בעיות פוריות שומעות לא פעם את המושג ?קור ברחם?? אבל לא פעם הן אינן מבינות כלל  במה מדובר, האם אפשר להסביר מצב זה?

אם כן, זהו מקרה שאני רואה הרבה בקליניקה שלי. מקרים כמו חשיפת הגוף לקור בעת המחזור החודשי או לחילופין, חשיפה לקור של הבטן התחתונה, תאפשר על פי הרפואה הסינית, לאותו קור לחדור אל הרחם דרך צוואר הרחם או הטבור. הסימפטומים המאפיינים קור הם: כיווצים, המוטבים בחימום הבטן.  

בנוסף, הקור עשוי לגרום לתקיעות או חסימה של אנרגיה (צ?י) ודם, מה שבהמשך, עשוי להוביל לבעיות במחזור החודשי. במידה והופך להיות מצב כרוני עשוי להביא אף למצבי חסימה קשים ואפילו לפגיעה בפוריות. טיפול בבעית הקור ברחם הוא באמצעות שילוב כמה טכניקות טיפול מהרפואה הסינית ובהן שילוב של דיקור סיני ומוקסה ובנוסף, חימום פנימי באמצעות צמחי מרפא.  

חשוב לזכור שלא מדובר בקסמים, מדובר בטיפול שלעיתים עשוי להיות ממוסך ואולי הכי חשוב, במידה ולא הצבמעו השינוויים המתאימים בהרגלי אורח חיים (כמו לדוגמא אימון גופני) והרגלי תזונה, ייתכן והטיפול יהיה הכי אפקטיבי. 

 



   

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב